Cum să fii un manager bun pentru echipa ta

Eşti un manager bun pentru echipa ta? În anul 2016, un studiu Gallup realizat pe 7.272 cetăţeni americani a demonstrat că mai mult de 50% dintre ei şi-au părăsit job-ul din cauza managerului lor. Acest rezultat spune multe despre puterea, dar şi responsabilitatea pe care un manager o deţine faţă de membrii echipei sale.

În continuare, îţi prezentăm 5 sfaturi care te transformă într-un manager care va atinge potenţialul maximum şi care va livra cele mai bune rezultate pentru companie, fără a lăsă în umbră membrii echipei.

  1. Defineşte şi comunică viziunea şi strategia departamentului sau a companiei

Comunicarea viziunii şi a strategiei înseamnă mai mult decât o prezentare colorată trimisă pe mail echipei. Să fii un manager bun înseamnă să implici echipa în crearea şi definirea misiunii şi a viziunii departamentului. În acest fel, membrii echipei tale se vor simţi parte a procesului, îşi vor asuma mai multe responsabilităţi și vor livra rezultate pentru ca au înţeles şi au participat la crearea obiectivelor.

  1. Explică-i fiecaruia dintre membrii echipei care este rolul său în organizaţie

Să recunoaştem, titlurile job-urilor au, de cele mai multe ori, denumiri complicate şi pot induce în eroare angajaţii. De ce? Pentru că, deşi ei cunosc fişa postului, au nevoie să înţeleagă care sunt rezultatele şi impactul muncii lor, atât în departament, cât şi în organizaţie.

Discuţiile axate pe impactul responsabiliăţilor şi al rezultatelor sunt cea mai simplă cale pentru a-ţi menţine membrii echipei motivaţi şi cu atitudine de a “muta munţii din loc”.

  1. Întâlneşte-te cu fiecare dintre membrii echipei tale pentru a discuta progresele sale profesionale

A fi un manager bun înseamnă mai mult decât cifre la final de an fiscal. Înseamnă să fii un profesor, un mentor pentru fiecare membru al echipei tale, nu doar persoana cu care se întâlnesc pentru feedback-ul semestrial sau anual. Acceptă să porţi conversaţii, nu monologuri, chiar şi despre subiecte care te scot din zona de comfort. Încrederea pe care o oferi echipei se va observa în rata de retenţie, dar și în rezultate.

Pare mai simplu să rezolvi subiecte sensibile atunci când se întâmplă şi nu la momentul în care un membru din echipa ta te anunţă că va pleca, nu? 🙂

  1. Încurajează-ţi echipa să se implice în activităţi provocatoare şi cu impact

Trăim într-o perioadă în care doar îndeplinirea activităţilor din fişa postului nu mai este suficientă. Angajaţii vor să înveţe lucruri noi, să se dezvolte multi-lateral şi să se implice în activităţi care contează, atât la nivelul valorilor personale, cât şi al impactului în societate. Oferă oportunităţi echipei tale de a se implica în ceea ce contează pentru ei!

  1. Recunoaşte şi apreciază fiecare rezultat al echipei, dar şi rezultatele individuale

A aprecia rezultate nu înseamnă doar un mail de mulţumire, înseamnă implicare activă în a recunoaşte meritele, fie că vorbim de cursuri de dezvoltare personala sau profesională, măriri de salariu, activităţi de team building sau organizarea unui eveniment de celebrare a rezultatelor. Aceste “premii” îi ajută pe membrii echipei tale să îşi păstreze o atitudine pozitivă vis-à-vis de muncă şi de responsabilităţile la care fac faţă cu brio în fiecare zi.

Să fii un manager este simplu. Să fii un manager SUPER înseamnă implicare şi dorinţa de a scoate la iveala ce este mai bun în echipa ta. Asigură-te că urmezi sfaturile de mai sus (adaugă şi altele dacă simţi nevoia) şi o să vezi cum echipa ta va prinde aripi şi va genera şi rezultatele pe care organizaţia le doreşte.

manager

Sursa foto

keyboard_arrow_up